Main menu

Usterki i awarie

Najwięcej z nich wiąże się z pracą silnika i akumulatora. Trudno je zlokalizować na własną rękę i wydaje się, że tylko fachowiec w warsztacie jest w stanie pomóc. Często jednak nie taki diabeł straszny, jak go malują. Awaria może zostać naprawiona od ręki, tylko trzeba chcieć i mieć doświadczenie. My mamy i wolę, i lata pracy w trudnych warunkach. Dlatego skontaktuj się z nami.

Oto lista najczęstszych usterek związanych z samochodami osobowymi.

Silnik. Według najnowszych badań najczęściej psuje się silnik, a w nim zwykle nie działa jedna z następujących części: alternator, pasek zębaty, pierścienie, pasek rozrządu, wałek rozrządu lub zawory. Silnik stanowi serce czy „procesor” samochodu, więc należy pracować z nim bardzo ostrożnie. Za awarie może odpowiadać też przepustnica, a nawet bezpośredni wtrysk, na który kierowcy często mogą się skarżyć z powodu niedopalonych cząstek oleju i benzyny, odkładających się potem w silniku. W dzisiejszych czasach sam silnik jest dodatkowo nadbudowany elektroniką, co często zwiększa ryzyko wystąpienia usterki.

Akumulator. Z akumulatorem sprawa może wydawać się tylko prosta: zwykle rozładowuje się i jego awaria jest głównym powodem, dlaczego samochód nie może zapalić (szczególnie w zimie). Często bez namysłu klienci stacji obsługi godzą się na wymianę akumulatora. Zwykle winę za szybkie jego rozładowanie ponosi problem z alternatorem.

Alternator to bardzo wrażliwe urządzenie, które w razie usterki trzeba ostrożnie wymontować z samochodu. Następnie trzeba je rozłożyć na części pierwsze i dzięki zastosowaniu odpowiedniej diagnostyki – naprawić. Dlatego lepiej nie ryzykuj, a my sprawdzimy, co tak naprawdę nie działa w Twoim samochodzie, szybko przyjeżdżając na wskazane przez Ciebie miejsce.

Koła, napęd, skrzynia biegów. Te części samochodu zwykle przegrywają walkę z polskimi drogami. Zużywają się, ponieważ trudno zachować zrównoważoną prędkość w mieście. Dlatego te części ulegają przeciążeniom, gdy samochód naprzemiennie porusza się i zatrzymuje, czy to w korku, czy na kolejnych skrzyżowaniach.

Nawet na parkingu potrafimy wymienić skrzynię biegów – przekonaj się!

Comments are closed.